În lunile iunie și iulie 2020 am realizat studiul SME survey of COVID-19 impact in Central Asia, SEMED and South-Eastern Europe, ce a urmărit să analizeze impactul diferențiat al COVID-19 asupra IMM-urilor din diferite domenii și țări, așteptările privind ritmul redresării, rolul potențial al guvernului și al instituțiilor de dezvoltare.
Impactul cel mai mare în vânzări, adică o scădere de peste 50% s-a văzut, cum era de așteptat, în HoReCa și industria recreativă. Peste 80% din respondenții din România se așteaptă ca în următoarele 6-12 luni să se mențină vânzările sub cele din perioada pre COVID-19.
Un top al îngrijorărilor celor care activează în HORECA vizează: cererea pieței, accesarea finanțărilor și cash-flow-ul.
Surprinzător, un procent relativ îmbucurător dintre cei intervievați în România, peste 44% dintre respondenți, a accelerat procesul de digitalizarea, făcând astfel trecerea vânzărilor în online. Mai multe informaţii despre sprijinul pe care îl acordăm IMM-urilor pentru digitalizare aici.
Studiul pe larg îl puteți accesa aici.